Hoppiloo - En vacker prydnad

 
 
Nu när tösen har kortare page så är det extra sött & fint att ha en prydnad i håret, det blir liksom ännu tjejigare. den fjärde blomman kanske är lite för stor, men det blir fint om man kammar luggen mer bakåt och fäster den så. Vill ni också ha lite rosetter i håret så finns webbshoppen här - Hoppiloo
 
FÖLJ MIG HÄR    
Tryck gärna gilla på mina inlägg 
 



Nu får jag hitta karaktären igen

 
 
Nu får jag hitta karaktären igen, nu har det slarvats för mycket sedan i julas till och från. Jag har gått upp 3kg sedan innan jul. Dock har jag stått där har inte gått varken upp eller ner. Jag måste skärpa mig lite nu och sluta med allt som jag vet jag går upp av och avgifta mig från sockret igen.
 
Kommer inte köra på någon diet för det känns som en överdrift. Jag kommer ta bort sockret och minska drastiskt på kolhydrater. Kommer inte köra LCHF som det kan låta, NEJ ska bara ta bort det som jag vet att jag går upp i vikt av som sagt. För det är lätt gjort har slarvat för mycket nu och rört på mig för lite. Inte alls likt mig.
 
Nu kör vi, ska ner till den vikten jag trivs med och där jag tycker kläder och kropp är snyggast. Det får ta den tid det tar och jag kommer inte sluta njuta för det.
 
 
FÖLJ MIG HÄR    
Tryck gärna gilla på mina inlägg 
 



Heta tips att brinna för

 
 
Godkväll, idag har vi haft röklukt här från Sala Branden, men det mesta verkar ha blåst bort nu. Får se hur det blir ikväll/natt sedan då. Vi har varit till grannstaden och ätit lunch på Engelbrekts i Norberg idag tillsammans med Bellis farmor. De har smörgåsbord där på söndagar, mycket trevligt och gott. 
 
Vi har börjat kika på en ny serie som heter V A L O R på Viaplay, riktigt bra serie, så ett hett tips. Vi kikar även på Animal Kingdom som går varje onsdag på Viaplay också. Har ni inte sett den så finns det två säsonger av den sedan innan. Nu är det säsong 3 som precis börjats sändas. 
 
TVÅ  HETA  SOMMARTIPS
 
FÖLJ MIG HÄR    
Tryck gärna gilla på mina inlägg 
 



Ljuvliga söndag

 



En webbshop att föredra

 
Sandalett med kilklack frå Bonprix
 
Har beställt mig ett par nya skor att ha till lite mer uppklätt i sommar, tycker dessa var fina och lagom liksom. Hade även rabattkoder och så på Bonprix så de vart inte alls så dyra i slutänan (var inte dyra innan heller). Bonprix tycker jag är en bra webbshop som har snygga kläder i bra kvallité till lägre priser. Har köpt därifrån många gånger och allt är helt och håller sig fräscht.



Sommarkväll och sommarmat

 



Sommar i Säterdalen

 



Dom så kallade sommarmärkena?!

 
 
Ser era ungar också ut såhär? Blåslagna sommarben och armbågar/armar. Naglar som inte blir helt rena hur man än tvättar. Bellis biter tyvärr både på sina naglar och nagelband, otroligt svårt att få henne att sluta med. Har märkt ett mönster att hon gör det då hon är osäker eller har brist på fantasi vad hon ska göra. Vi säger ju åt henne hela tiden vi ser det. Det kan man ju inte kräva att förskolan ska hinna se. Det finns något på apoteket man kan smörja på som smakar illa. Dock är jag skeptisk, då måste man smörja hela tiden.
 
Nå ser era ungars ben/armar ut så? & för er som inte har barn, såg ni ut såhär?
 
FÖLJ MIG HÄR    
Tryck gärna gilla på mina inlägg 
 
 



Bästaste vänner har lekt loss

 



Liten goding

 



Får se vad det blir av detta då?!

 
Godmorgon hemma och vabbar idag med tösen. Det har varit extremt gnälligt sedan hon vaknade imorse. Vet ej om hon är sjuk eller bara trött. Känns inte rätt att lämna en så gnällig tös heller. Barnet ska ju orka vara på förskolan och det är inte rättvist mot henne om hon ej orkar det. Dock blir det väl prövningar för mig idag med tålamodet misstänker jag, det bäddar för skavsår i öronen känns det som. det går elak magsjuka med hög feber på förskolan också, som sitter i länge. Så hoppas innerligt inte att det är det på gång,  
 
Nu ska jag ta hand om diskberget i köket, ingen av oss orkade det igår, man var trött efter jobbet.



Bli bjuden av en pensionär på fika

 
God"natt"kväll i stugorna. Idag har Bellis blivit hämtad av mitt bonusstöd här. Då mina älskade föräldrar bor så långt bort och de inte kan finnas där. Eller ja det är klart att dem gör, de finns alltid där. De bor dock inte i stan och då har jag lyckan att ha extra stöd i form av ett pensionärspas som vi lärde känna via hundarna för typ 13 år sedan. Nu finns inte någon av hundarna kvar, men vänskapen består. Det är en stor hjälp att ha dem. Idag hämtade A-B tösen vid halv tre och Bellis och hon åkte ner på stan och åt glass på ett café, supergulligt. Bellis hade varit så mallig över det och pratat mycket om det på förskolan idag. Ja ni ser ju hur stolt man var då minsann 
 
Annars är det inte särsklillt mycket som händer annat än sova, äta, jobba, städa typ. Skönt att det blir helg nu och man får helga på ett par dagar.



Tänk vad snabbt man bekvämar sig

 
Halli hallå, ONSDAG idag, konstig känsla, känns som lördag. Trav är det på teve också, det gör ju verkligen att det blir lördagskänsla också. Ja det är ju alltid trav på onsdagar också iofs. Idag har vi haft svärfar med sambo på mat, vi bjöd på lasagne. Efter det sedan tog vi cyklarna och åkte till en lekpark längre bort. Konstig känsla att man ska jobba igen 2 dagar nu, man blir snabbt helgbekväm.
 
Nu ska vi kika på veckans avsnitt av Animal Kingdom på viaplay 



Du är allt toppen mamma

 
När mamma jobbar halvdag dagen innan röd dag så fick det bli roligt lekparkshäng efter förskolan, det uppskattades JAAAA



Ibland är det jobbigt då tankarna skenar

 
 
Rast på jobbet & skönt att det är svalare idag, man behöver få lite paus från allt. Vi har dock svalt på jobbet vilket är skönt. Usscch mår så dåligt då man hör hur många som drunknat och så redan, 11 st. Bellis kommer inte få springa iväg vint för vågt själv på stranden. När man hör det där så vill jag typ inte ens åka och bada med henne. Hon är så tuff och snabb, hualigen. Ibland känner man att man skulle vilja ha dem i sele/koppel. Tycker det är läskigt med alla olyckor som kan ske osv.
 
Dock kan man inte tänka så då blir man knäpp. Det man kan göra är att man finns där och att man hela tiden håller uppsikt.
 
Nu dags att jobba igen
 
FÖLJ MIG HÄR    
Tryck gärna gilla på mina inlägg 
 



Vad ska mer bockas av från listan

 
 
Godmorgon på er, jaha nu var helgen slut igen, fattar inte hur fort det går.  Haft en jättehärlig och lika varm helg med höga temperaturer. Mycket udda grejer som hänt. Samt en härlig helg till Bellis fördel med barnaktiviteter. Udda grejer som hänt är att jag visade ju rumpan i rumpchocken som jag skrev om. Samt när jag handlade på Hemköp och packat i varorna i påsen så gick påsen sönder och allt åkte ut på golvet och jag fick skämmas igen. När vi cykla in till stan i helgen så bröts nyckeln sönder till en av våra cyklar och vi måste ringa låssmed imorgon för att kunna få hem cykeln igen. Bakhjulen på Bellis vagn måste bytas ut, de lossnar bara nu. Vagnen är för övrigt i toppskick, men bakhjulen har gjort sitt.
 
Ja både bu och bä med andra ord i helgen.

FÖLJ MIG HÄR    
Tryck gärna gilla på mina inlägg 
 
                  



Sötaste klätterapan

 



Sommar sommar sommar

 



Ritar streckgubbar

 



Barn och vatten alltså

 



Mamma Mirre visade rumpan & Boobsen? på tivolit

 
 
En sammanfattning av dagen kan vara såhär. Det är marknad i stan med massor av knallar och marknadsstånd. Det är tivoli & det var väldigt påkostat mycket bättre tivoli måste jag säga än det brukar vara. Bellis och jag gick in i Elsas och Annas "FROST" våningshus. Där var det allt möjligt roligt och spännande att göra.
 
Roligaste var nog då mamma Mirre skulle gå ut för sista dörren efter att en pappa hjälpt mig med bellis då hon inte vågade gå igenom ett snurrande hjul. Jag fick hoppa igenom och sedan sträcka ut armarna mot Bellis. Hon vågade i alla fall inte. Därför fick en pappa som stod där hjälpa Bellis och lyfta henne mot mig. Det gick jättebra. Helt plötsligt så pös det till jättehögt då en gick ner för trappen. Tänkte inte så mycket på det.
 
Jag försökte övertala Bellis att följa med och gå ner för sista trappen då hon vart rädd för plötsliga pysljudet. Då pös det till igen och min klänning jag hade på mig blåste så högt upp att det blåste rakt upp över huvudet. Jajjamän jag fick en rumpchock där mitt på dagen då det var som mest folk. Pappan bakom skrattade ganska brett åt det i alla fall. BQ som stod nedanför och kollade hade också ganska roligt åt min pinsama episode. Jag då tänkte mest på, hade jag snygga trosor på mig mitt i allt, ja det hade jag faktiskt.
 
Det har varit teater med Prinsessan sandra "Sandra Dahlberg från Postkodlotteriet" och Prinskörven. Det var en heltokig trollkarl. Det har varit visning av masa helläckra snygga bilar & det avslutades med skönt plaskande i nya poolen i värmen.



Det är en chiffongklänning

 
Flera stycken som frågar både här, på Instagram & mig personligen vart jag köpt klänningen?!. Superkul att ni tycker den är fin. Klänningen kommer från H&M, går att beställa här - Trend - V-ringad chiffongklänning. Det var t.o.m en av granarna idag, han sa såhär- Oj vad sommarfin du var, skön och sval klänning. Klänningen är även normal i strl. Jag provade både 34 & 36. Detta är en 36:a och den sitter lite löst och ledigt (fluffigt) upptill & nertill och bra i midjan. Här la jag även ut på instagram då jag har den på mig, marrisgirl instagram 



Heja heja på karnevalsloppet

 



Karnevalen i stan

 



Är jag en silverräv?!

 
 
Är jag en silverräv? NEj inte på det sättet att jag blivit gråhårig. Dock lägger vi i kalla färger i mitt hår för var gång för jag vill få bort den guldiga touchen jag haft. Lite kul att se kanske men sådan här hårfärg som här - MIRRE BRUNETTE hade jag förra sommaren. Det har nog tagit 4 slingomgångar med ljusare touch för att komma dit jag vill. Idag har jag alltså varit till frissan och toppat håret och lagt i en omgång med slingor i hätta. OMG, säger jag har glömt hur ont det gör med hätta AJ AJ AJ AJ.
 
Bellis fick vara på förskolan några timmar idag bara, för ett barn hade kräkts på avd bredvid. Så hon fick vara där medans de var ute bara sedan cykla jag och hämtade henne. Vi tog därför en lunch på stan. Det är ju karneval på stan också, vi kikade runt där. Bellis fick Ugglis från Pyjamashjältarna & två par nya sommarskor.
 
 
 
FÖLJ MIG HÄR    
Tryck gärna gilla på mina inlägg 
 



När kaluffsen måste justeras

 
 
Godmorgon, lite sovmorgon har jag och tösen fått idag. Vi ska äta frukost nu sedan ska jag cykla och lämna henne till förskolan. Det är karneval här i stan denna helgen, kul då det händer något. Fint väder skulle det bli också minsann, V A R M T. Jag har sovit dåligt inatt, har ont fortfarande och slarv av mig bokar ju ej tid för massage heller. Dock tror jag inte det hjälper så mycket. Det är nog träna mig med rätt metoder som gäller.
 
Nu ska tösen få tvätta håret, numera då hon är korthårig så står håret åt alla håll på morgonen. Jag ska till frissan senare idag, så jag ska också bli snyggare. Jag håller ju på att spara ut håret, det ska bli bra mycket längre. Jag har en tråkig mellanlängd nu, till axlarna. Därav att jag har det uppsatt hela tiden.
 
G O D  M O R G O N 
 
FÖLJ MIG HÄR    
Tryck gärna gilla på mina inlägg 

 



Någon bild bara

 



En liten gåva till fröken

 
 
Godmorgon idag är det härligt igen rikitgt varmt minsann. Igår vart man chockad hur varmt det var då man gick hem från jobbet & än varmare skulle det visst bli ändå. Dock skulle det behövas svalare och regn nu, det kommer vara brandvarningar i skog och mark.
 
Tösen var så mallig idag då hon och pappa åkte till förskolan nu. Vi var och köpte en liten blomma till en av fröknarna som går i pension imorgon. Hon fick ha med sig en blomman idag. För vi hade räknat ut att det måste vara hon som öppnar idag då det var andra fröknarna andra dagarna. Ska bli kul att höra sedan då jag har tid att ringa BQ hur det vart och fröken reagerade. Jag glömde ta kort på blomman dock. Hon fick med ett kort också där det stod. " Kommer sakna dig, Kram Bellis"
 
Dags att gå jobba, ha en bra dag
 
FÖLJ MIG HÄR    
Tryck gärna gilla på mina inlägg 
 



Ordet bortskämd är det bra eller dåligt?

 
När är man bortskämd? Ordet bortskämd är oftast en negativ klang på, eller!? Ska man vara det och får man skämma bort sitt barn/sambo/partner osv ? Som ett ex när jag och tösen var till Visentparken för ett par veckor veckor sedan & hon ville ha ett gossedjur. Jag sa bestämt NEJ till det och hon fick inte något heller. Jag sa även då att det kan du få en annan gång när vi åker hit. Samt jag förklarade att man kan inte få något hela tiden.
 
När vi nu var till Visentparken sist (i söndags) så sa tösen att hon absolut ville ha den där apan. Jag sa nej till det och försökte prata mig ur det. Tösen säger då - Mamma !!! du sa faktiskt att jag skulle få det en annan gång & nu är det en annan gång. Ja vad gör man då? Hon fick gossedjuret, är man bortskämd då?
 
Är man bortskämd om man får gå välja en leksak efter att man varit till frisören och klippt sig och man vanligtvis inte tycker om att pillas i håret på?!. Man sitter helt still i frisörstolen och gör inte ett knyst ifrån sig. Är man bortskämd då när man får en leksak/belöning för man varit så duktig?
 
Är partnen bortskämd när man spontant går köper en tröja, present bara för att man älskar personen och vill verkligen ge något? Eller är partnern bortskämd när den ger hintar om att den vill ha ex en tröja och den andra partnern spontant går köper den. Trots att det var syftet från början att hinta in det så det slog igenom? 
 
Ja vissa saker är ju så förutsägbart när det är bortskämt och inte, fast är det fel? När anser ni att man är bortskämd på fel sätt & när är man bortskämd på ett mer rätt sätt?
 

FÖLJ MIG HÄR    
Tryck gärna gilla på mina inlägg 
 



När är man för stor för att leka?

 
Har funderingar att köpa dockskåp till vår tös. Dock vet jag inte vad som är lämplig ålder? Hur länge leker man med dockskåp? Är det värt det?! Vår tös fyller 5 år i nov & då tänkte jag att det kunde vara en perfekt grej att ha som en växande samling att köpa. Man lägger ihop till ett dockskåp & man säger till övriga som köper presenter till kalaset att köpa till möbler och dockor osv.
 
Hur länge lekte era barn med dockskåp, samt ni själva när börja och sluta ni leka med dockskåp?
/ Dockskåp är från Lundby & från Jollyroom
 

FÖLJ MIG HÄR    
Tryck gärna gilla på mina inlägg